دکتر فرزین کرمانی

فوق تخصص لاغری

دکتر فرزین کرمانی

فوق تخصص لاغری

دکتر فرزین کرمانی

? نان جو باعث لاغری میشود ؟ آری یا نه ؟؟؟؟
نان جو در اکثریت فروشگاه به صورت نرم و حجیم فروخته میشود.
بافتی ترد، مزه‌ای مطلوب و رنگ قهوه‌ای روشن یا تیره و به جهت خواص بسیار جو به عنوان معجزه ای در لاغری و دیابت شناخته میشود.
چند نکته ساده :
خمیر حو بر خلاف خمیر گندم قابلیت ور آمدن ندارد .و به تنهایی تبدیل به نان حفره دار و پوک نمیشود.
نان جو خالص بافتی سفت رنگی تیره ودر صورتی که با سبوس آسیاب شودتلخ مزه است .
↙️نان جو چیست ؟
نانهای نرم ولطیف و حجیم جو ، در بهترین حالت  : 20 درصد آرد جو + 80 درصد آرد گندم + روغن + عصاره مالت + نمک + خمیر مایه
? البته ناگفته نماند نان‌های نیمه حجیم یا خشک جو که بافت خشن، سفت و طعم تلخی دارد و بیشتر به صورت صنعتی تولید می‌شود می‌تواند تا حدود ۸۰ درصد حاوی آرد جو باشد.


❌ از این‌رو تولیدکنندگان برای تهیه این نان حدود ۲۰ درصد آرد جو را با ۸۰ درصد آرد گندم و روغن مخلوط کرده و برای ایجاد طعم شیرین و رنگ تیره جو از شیره مالت استفاده می‌کنند که این خود می‌تواند باعث افزایش قند و کالری محصول شود.

? البته ناگفته نماند نان‌های نیمه حجیم یا خشک جو که بافت خشن، سفت و طعم تلخی دارد و بیشتر به صورت صنعتی تولید می‌شود می‌تواند تا حدود ۸۰ درصد حاوی آرد جو باشد.
✅ برای بهره مندی از خواص جو در کاهش قند خون بهتر است از انواع خوراک و سوپ های حاوی آن استفاده کنید.
✅انواع جو همراه پوسته  مانند پرک بهتر از انوع بدون سبوس مانند پوست کنده است .
✅خریدی در لاغر شدن موفق است که با علم کامل انجام شود ، به تمام مواد یادداشت شده در جدول محصولات غذایی باید دقت فرمایید .
✅توصیه می شود نان خود را از انواع سبوسدار مانند نان سنگک انتخاب کنید ، فراموس نکنید جو خواص بسیار دارد ولی قادر به از بین بردن عوارض شکر و روغن و کالری افزوده نیست .
✅قابل توجه : مهمترین اصل درمان چاقی و دیابت کنترل وزن از طریق عادات غذایی اصلاح شده ،پرهیز از پرخوری ، و مصرف مواد غذایی نشاسته ای  در مقادیر کنترل شده .


? با رعایت یک برنامه غذایی منظم تحت نظر متخصص تغذیه خود، می توانید از گروه های غذایی متنوع و متناسب با نیاز بدن، بیماری خود را تحت کنترل در آورده و حتی درمان کنید.

✅ توجه داشته باشید که مهمترین اصل در کنترل قند خونتان کنترل وزن و پرهیز از پرخوری و مصرف مواد غذایی نشاسته ای در مقادیر کنترل نشده است.

فرزین کرمانی